hola?

2009-10-15 @ 20:44:17
varför alltid jag?

aja kan ju börja med att berätta att jag skolkade halva skoldagen idag, för att sitta hemma och plugga till provet imon. skolka för att plugga, hur mobbad är man inte då liksom? xD 
Men vågade inte skolka från dansen, eftersom jag redan missat typ 80% och hitler-ingrid är ju inte att leka med! tror ja redan ligger på minuuuuus där. hehe. så gjorde mig klar för å åka dit, går ut i god tid - 5 min innan lektionen började, å så går moppen sönder :O (ovanligt va?) försöker, oteknisk som jag vägrar erkänna att jag är, laga moppen men funkar eeej. springer in i garaget - finns ingen cykel för tobbe har tagit pappas. ringer pappa, han är i gävle. går inga bussar. ringer mamma och grinar i panik och dödsångest inför ingrids vrede, för vid detta lag har det gått typ 20 min på lektionen.. hon vägrar hämta mig å säger åt mig att GÅ eller leta efter hennes cykelnyckel. blir arg. hittar inte cykelnycken. får damp. river ner nyckelskåpet i golvet och sparkar ner en blomma. blir rädd för mig själv, agerar som ett psykfall. funderar på att lägga in mig själv på behandlingshem. (då kanske jag överlever iaf, de är ju ett +). sen tar jag mig samman och ringer min syster som ett sista desperat försök på hjälp. hon frågar varför jag inte tar min egen cykel? min egen cykel?????????? springer in i garaget, hittar min cykel gömd längst bak under en pressening och börjar hoppa runt i glädje, men de blev kortvarigt, har inget lås.... seeeeen, tar min systers lås och cyklar som en blådåre till skolan. möts av balettläraren kjerstis röst när jag kommer dit. lyckan är obeskrivbar, jag hade tydligen blandat ihop ordningen och de va baletten ja va sen till och inte ingrids lektion, fick överleva dagen trots allt!:D

sen fick pappa hämta mig å cykeln för ja va helt död. så vare bara hem å "plugga" å dra till träningen. de börjar gå framåt me danserna inför lussebandyn nu :):)
och jag skriver bara dehär för att undvika att plugga.. desperat... har gjort allt för att undvika de nu men vafan provet är imon... orka............. hola?

Kommentarer
Postat av: johanna

alltså ah... jag börjar också bli rädd för dig faktiskt! :o och hm mjo du......eller nej skitsamma

2009-10-16 @ 17:50:12
URL: http://erikssonsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback