2011-12-24

2011-12-24 @ 03:17:58
inled julhelgen med att i torsdags kolla på skolans julcabaré, som sedan efterföljdes av lite jul-kinalunchbuffé och julkaffe med trevligt folk. fredagen (dan före dagen D, så att säga) blev dock lite stressig i och med att jag jobbade halva dagen, och vi traditonsenligt spar allt som ska göras tills nu. så blev en hel del bakande och julgranspyntande när jag kom hem. tur att anno är här och hjälper mig styra upp det hela, annars vet man inte vad de lata jäklarna som inte ens vill ha upp julgranen skulle kunna åstadkomma! och joline också såklart, här är ett bildprov på en av kul-klasarna hon åstadkom i granen :)



Blev sedan en trevlig uppesittakväll med la familia innehållandes karlar i trikåer, drinkar, julskinksmackor och brädspel. precis som det ska vara med andra ord!
Nu under julaftons natt när jag, som alltid är ute i så god tid, skulle slå in mina julklappar så var dock allt papper och alla etiketter slut. lyckades ändå ådstakomma någon typ av provisorisk inslagning. kan ju sammanfatta med att tejpen numera också är slut i detta hus..

det är väl insidan som räknas...?
isch, nu är det exakt 5 timmar tills mitt rum kommer stormas av familjemedlemmar som med samlade krafter kommer försöka få upp mig till grötfrukosten kl 08. men jag måste promt titta på en julfilm innan jag tänker sova. mina traditioner muckar man inte med. sen ska jag ligga och titta på min lilla minigran som jag har här inne på rummet och njuta av den mysigaste stunden på året. GOD JUL PÅ ALLA TOMTAR DÄRUTE


nu brinner ljus i mörka rum, nu blundar tvivlet för en stund
och om sanningen ska fram så får den ljuga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback