a midsummernight's dream

2011-06-24 @ 15:11:04
Idag då. Midsommarafton. En afton som enligt tradition firas med middag med familjen, boul och whiskey hemma hos sillen för att sedan avslutas med något random party. Verkar nu peka mot -> hmm. Ingen vet. Följer traditionen för 4e året i rad och tillbringar aftonen med tobbis och sillis m,fl men ingen verkar vilja rycka pinnen ur arslet och bestämma var denna afton bär oss bara x). Nä, tror jag ska plocka lite blommor och lägga under kudden, tanka ner "En midsommarnattsdröm" nostalgisk som jag är och slutligen somna in och drömma fagra drömmar om min framtida man, för att sedan vakna upp till en solig värld utan bekymmer, med färdigklädd midsommarstång utanför fönstret, ångande mat på bordet och måttligt berusade kamrater som står på väl valda platser i mitt synfält och bara ler mot mig. Fluffiga rosa kaniner och sjungande blommor får också gärna skutta runt/svaja i takt till musiken i bakgrunden. Och solen får gärna ha ett smileyface. Och maten får gärna bestå av palt, shottar och hallonlakritsskallar istället för äckliga slemsillar och mögelpotatis. Det vore inte helt fel om det låg ett kuvert bredvid mig där det stod att min nybeställda xbox har anlänt.
Som ni kanske märkt tidigare är jag en sucker för sånahär mytomspunna högtidsdagar. Håll tummarna för att min midsommarönskan slår in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback