Halloween

2010-10-27 @ 22:47:58

halloween. Min favorithelg! En era av underbara oktoberkvällar som invegs för ungefär 6-7 år sedan, med mitt och Amandas "ascoola" halloweenparty här hemma. Vi hade mat som bestod av gröna maskar, avhuggna fingrar som tilltugg, spindlar och nät överallt, en bålskål bestående av läsk och insektsrester, u name it! eran fortsatte sedan under åren och avslutades med förra årets 2 dagar av helgalna fester. Underbart! En tradition som tillkom för 3 år sedan var också att en av dagarna på helgen ska avnjutas med skräckfilmsgosande i soffan med min pojkvän, mina ascoola halloweenljus och en skål döskallechips.
Nu kommer den stora frågan; kommer årets Halloween verkligen kunna hålla måttet? Det tragiska är att detta faktiskt är min första halloween som 18 åring, och här står jag inför helgen - utan både pojkvännen och acceptabel halloweenfest. Och har inte ens lyckats få tag i en påse av domdär döskallechipsen som jag älskar. Ett plus är också att tobbe råkat mosa ett av mina två coola halloweenljus under frysboxen (?) ja, ni hörde mig. Ska man alltså välja att gå ut och spendera de sista slantarna på att stå i en svettig folkmassa inför Crossfire, vilka man redan avnjutit förra året, bland en ännu trängre, betydligt svettigare folkmassa på en regnig och deprimerande gratiskonsert? Ska man åka till Hedemora på det mystiska rave-partyt och förmodligen bli strandad där, gå vilse och aldrig komma hem igen? Eller ska man ladda ner "A nightmare before chrismas", och sitta här och tycka synd om sig själv? ÄNTLIGEN ett vettigt förslag ^^

Förresten, hur tusan tänker man när man firar halloween med Sean Banan? Någon läskigare människa måste det väl gå att få tag i! Inget illa menat mot bananis, men jag menar bara att jag har liksom köpt en t-shirt med tryck av ett spöke som säger "buu" på, och hur mycket kommer det skrämma folk medans han står och snackar om "kött" och "rumpor" liksom?! (Nej, jag är inte mentalt efterbliven. Jag blev tvingad av min syster att ha den på mig eftersom både hon och min andra syster har såna också . . .)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback