den muterade tusenfotingen

2010-09-21 @ 00:38:59

fyfan vad fjantig jag är som nästan började grina av dethär. men iallafall.

Jag satt på mitt badrumsgolv i en aplik ställning, helt fridfullt, och målade mina tånaglar. och så helt plötsligt ser jag något i ögonvrån. eftersom mitt hem faktiskt är i en källare så är jag van med tusenfotingar och småkryp (även om jag inte precis bjuder hem dom till mig) men detta var något helt annat. den var muterad. nästan 2 meter lång och oval (?) ja själva magen var fetare, den kanske precis hade käkat upp någon. den slängde i princip upp dörren själv och flög på mig. så jäkla snabb var den också. jag hann knappt reagera så stod jag tryckt i hörnet med toaborsten i högsta hugg. adrenalinet pumpade. jag testade först att slå på honom - ingen reaktion. han liksom skrattade åt mig och sprang runt i ringar. då slängde jag över en hög av säkert 2 hela toarullar på honom och sen hoppade jag runt där på ett bra tag. men den jäveln bara kröp fram igen. då - tillslut - kom jag på den briljanta idén att dränka honom i toamedel, sedan slå frenetiskt, mosa, sparka, hoppa, bränna och slutligen spola ner i toaletten - 5 gånger. det gjorde susen.

saken är bara den att jag, ända sedan jag första gången spolade ner en död guldfisk i toaletten och sedan drömde mardrömmar om att han kom simmande genom luften för att ta mig, är helt övertygad om att minsta småkryp jag dödar kommer hemsöka mig och krypa in i mitt öra när jag sover. det var därför jag började grina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback