Vad hende veskan?

2011-02-08 @ 23:58:43
helluu. Som vanligt nuförtiden har jag precis hunnit komma hem från träning+jobb, duschat, ätit, gått med reggie, pluggat och satt mig här, och klockan är som vanligt redan past bedtime. Om man vore en vanlig människa kanske! Tur för mig så är min kropp inställd på 2-6 timmars sömn per natt :) Vila kan man göra i graven, eller någon annan del av livet som är mindre hektiskt än det är just nu! hahaa har haft en korg med osorterade strumpor ståendes i ungefär ett halvår nu som jag lovat mig själv att jag ska ta itu med SÅ FORT saker lugnar ner sig >< men snaart så :)
Måste dock faktiskt erkänna att jag trivs när jag har fullt upp med saker som måste göras. Var magsjuk förra veckan och under dom 24 timmarna som jag inte kunde lyfta mig från soffan höll mina själsliga myror på att spränga mig innifrån ^^. Sjukdomen medförde dock också ett par dagars isolering, dvs ingen dans, och desto mer träningsverk till mig nu när träningarna börjar tätna! wiie i helgen ska vi träna i aulan för första gången :D fan vad kul det kommer bliiiiii!

I fredags festade jag förresten, för första gången sedan nyår! iaf första gången jag festade ordentligt sen dess. Vi firade markus :) Och min stora gympabag lyckades rymma.. ingen hade någon aning om var den befunnit sig sist - alla möjliga spekulationer om hur den kunde råkat följt med oss i bilen till stan, blivit kvarglömd på nån gata, upphittad av någon lodis som blev jätteglad över att finna mina begagnade danskläder, stulen, gömd i en garderob hos viktor. vem vet. Jag och syrran gav oss ut på jakt efter ledtrådar, följde illusionerade fotspår, letade till och med i soptunnor! När jag trodde allt hopp var ute, och låg i glädjelös dvala i min säng och räknade på fingrarna det sammanlagda värdet av sakerna i väskorna (ja, jag är så pass fattig att jag höll på att gråta för att mina trasiga tennisskor låg i väskan) så ringer jonte och säger att hans kompis fick med sig en stor gympabag med ett par skitiga tennisskor i när han hämtade ut sin jacka från krogen. glädjen att se det gamla hederliga tygbyltet igen var obeskrivbar! Men frågan kvarstår - hur tog sig väskan till en krok på krogen?

Jag lyckades med något nästan lika fascinerande idag också. Eftersom mitt schema är ganska speckat just nu tänkte jag vara smidig och efter skolan slänga mig på bussen ner till krylbo, springa in och köpa ett par tights och sen slänga mig på en ny buss tillbaka till stan - allt i god tid så jag skulle hinna äta och ta det lugnt innan jobbet. Allt gick precis enligt planerna, tills jag skyndade mig ut till busshållsplatsen för att hoppa på bussen till stan igen. Först kom det ingen buss. Jag väntade, hoppet sjönk mer och mer... sen såg jag den komma! jag ställer mig leende vid vägkanten - bara för att bli bemött av stänkande deck när bussen svischade förbi mig utan så mycket som en ansats till att stanna. Jag satte mig i busskuren och intalade mig själv att det var en trasig buss eller något. en kvart senare höjs min själ igen när jag ser en ny buss komma! Jag ställer mig denhär gången och flaxar med armarna för att vara säker på att inga misstag kunde ske - bara för att bli bemött av en konstig sneblick av busschauffören medan han åkte förbi mig. Nånting är fel här, vad är det? Är jag död? Osynlig? Inte viktig nog för att få åka på en lokalbuss? Ser jag ut som en lodis? Och då såg jag den - 301:an - min buss. Åkandes på andra sidan vägen... Ojdå. Jag stod visst på fel sida vägen. Jag hade visst missat 2 bussar. Och nästa var en halvtimme bort. Aja, inte mycket annat att göra än att snylta mig in på bilaffären och tina mina döda tår, sedan kliva in i den bitterljuva värmen på buss nr 3, sitta där och sukta efter matlådan som jag - förvånande - glömt i kylskåpet i skolan. Och sedan kubba som en galning för att komma i tid till jobbet. Misslyckades dock med det också.

slå det dramat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback