2012-04-10: The Celebration

2012-04-10 @ 20:01:01
jaha. nu var det kört då. min ljuva tonårstid är past, over, finito. har levt i förnekelse hela helgen. började med en spontan födelsedagsfest med de närmsta i min gosiga källare i fredags, blev en riktig rackarbajsarkväll om jag får säga det själv! (rackarbajsar=positivt). tillbringade även halva helgen med att torka bord på mcdonalds. har även lyssnat på en hel drös hits for kids skivor. (tanten är i kris somsagt). firat med familjen har man såklart också gjort. perfekt tid att fylla år såhär lagomt till man ska börja samla ihop saker till flytt! listan blev genast mycket kortare :) av mina kära systrar fick jag också det mest avancerade spel jag någonsin sett. tog oss 4 timmar (utan överdrift) att ens få upp spelplanen! men en äkta gamer ger sig inte så lätt. så fort jag hittar ett gäng tillräckligt nördiga invidider och har en hel helg att avsätta så blir det spela av! huvudpresenten var dock ett (!) avgasrör. väl behövligt till min lilla folkis faktiskt! och som väntat när man fyller år på påskdagen inkasserades ex antal kilo påskgodis ^.^ vilket gör ångesten över att jag varit sjuk och inte kunnat träna på över en vecka så mycket jobbigare >.< men vilken tur att jag numera kan skylla på att jag inte är någon ungdom längre, och att det är helt i sin ordning att mitt yttre nu börjar förfalla =D


Nog med gnäll. det finns positiva saker med att nu vara ett sekel äldre än mina tidigare jämlike tonårsvänner. jag kände hur visdomen bara flödade över mig vid 22.50 på söndagskvällen. Plötsligt förstod jag innebörden med livet, varför ett gånger ett blir ett, på vilket vis universums planeter är sammanlänkade med varandra, var rymdens kant går, hur kvinnan skapades av mannens revben och allt annat sånt där som ni barnrumpor fortfarande går och grubblar över. SUG PÅ DEN NI när ni kommenterar mina grå hårstrån!


förresten var jag in på systemet idag. det var jätteläskigt och jag gick nästan vilse bland alla virriga hyllor när jag försökte gömma mig för tanternas dömande blickar =( 





There is no reconcilliation that will put me in my place and
there is no place like the present to drink these draining seconds
but seldom do these words ring true when Im constantly failing you
like walls that we just cant break trough until we dissapear





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback